Wednesday, August 1, 2012

Part time? Seriously?

Jangan Terkejut! 
Ya, bahawasanya saya telah kerja part time masa cuti sem ni.
Semuaaaa atas jasa baik Nazri sbb tlg dapatkan interbiu kat situu. 
Thanks Naz.

Well, here's my nametag. 
My name is ika, Ika Trainee. =.=" 
ade ke tarok last name aku trainee?. buat orang tergelak je bila baca..


 korang mesti ingat aku part time jaga ikan kan? 
Maklumlah, blaja pon marine.. pasal ikan. Tapi aku kerja ni takde kaitan pon dgn apa yang aku blaja. 
aku jd part timer kat retail. Memandangkan aku tak penah kerja sblm ni, hari first aku rasa terseksa gilaaaaaaaaaaaaaaaaaa!! and akuu rasa ada sorg exec ni tak berapa suka dgn aku sbb kan, dgn org lain boleh je die senyum, dgn aku, masammmmm je muka die. 
Sedih. Buat spoil mood je. 
aku baru nak seronok2 kerja, tapi sebab die, aku jadi macam tak berapa best sgt nk kerja.

Dalam 3 hari yang aku kerja ni, mcm2 aku belajar. Susah rupanya bila dah kerja. Macam2 nak kena pikir.
Tapi aku rasa kalao dpt co-worker yang sempoi, takdelah rasa susah sgt kan?

Tapi 3 hari tu je la aku kerja. Sebab part time kat situ ramai so kena tunggu lama lagi la sampai dia panggil balek.... Bila diorang buat macam tu, bila difikirkan, rasa macam membazir pulak kan part time 3 hari je. Yela, aku nk stat part time, beli kasut, beli slua, stokin la macam macam.. pastu krja, 3 hari je. lepas 3 hari, dah tak usik dah brg2 tu. buat simpan kumpul habuk je kat rumah. Aigoo. Membazir =.="

tapi okayla, aku dapat experience. kan?

okay, lastly aku nak mintak maaf sbb dah lama tak tulis blog. Ayat pon dah tonggang tebalik. Otak pon dah berhabuk sbb takde idea nak tulis apa. So, please, mind my language. heee

No comments: